Y U H A N I S S Y A E E R A R A R A ♣ !
The Queen


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 S T A L K E R
I'M BIG ENOUGH AND I SEE WORSE
just follow this site
tuto request are open <3
thank you

. tagboard .


URL only and not your email
harsh words are not allowed
thank you for visiting.

old stories.


big thanks.
Template by Aisyah Fatimah .
Edited by the owner .
search things from mr&mrs google .
resepi : masak asam ikan talang masin
19.8.13 | 0 comments


ni antara resepi favourite aku laa . hehe lapar laa pulak . tapi sebelum tu sukatan untuk resepi ni b'gantung kepada brapa orang yang nak makan . so pandai-2 korang laa naa . ^_^

Bahan-bahan 
ikan talang masin yang di goreng garing ( di potong dadu )
cili kering yang di potong
bawang besar yang di hiris bulat
bawang putih yang di hiris ( tak nak letak pun tak apa )
air asam jawa 
garam secukup rasa ( tak masukkan pun tak ape sebab ikan tu dah masin )
sedikit minyak masak

Cara-cara
1. Panaskan minyak dalam kuali.
2. Tumis bawang besar, bawang putih dan cili .
3. masukkan air asam jawa.
4. masukkan garam secukup rasa.
5. Masukkan ikan talang dan gaul sebati. 
6. Sedia di hidangkan :)





©Copyright deserved 2012-2013. | All right reserved Y U H A N I S S Y A E E R A | powered by Blogger!!